Dit is wat wij doen:

  • Zonnepanelen plaatsen (inclusief alle bijbehorende materialen en aansluiting(en) naar de meterkast).
  • Zorgen dat u voorzien bent van een handige app waarin u live kunt zien wat de panelen op dat moment en alle momenten sinds de installatie opleveren. 
  • Advies geven over indeling van het dak m.b.t de ligging van de panelen.
  • Advies over de route van de kabels die vanaf het dak naar de meterkast lopen.
  • Verkoop van materialen indien u zelf de montage wenst uit te voeren.


Dit is hoe we dat doen:

  1. Door middel van vaste stappen kunnen we beloven dat iedereen aan de beurt komt en zo snel mogelijk wordt geholpen.

Dat betreft alles van informatie verzamelen, een advies gesprek aanvragen tot de montage van een volledig systeem.

 

Dit zijn de stappen:

  • Offerte aanvragen.
    We worden vaak gebeld of gemaild met de vraag wat een specifiek dak zou opleveren of wat de kosten van een bepaald aantal panelen zijn. Om dit zeer nauwkeurig te kunnen antwoorden hebben we enkele gegevens over uw verbruik, uw dak en uw wensen nodig. U kunt hier een offerte aanvraag doen.
  •  Uw offerte wordt door ons in behandeling genomen. Naar aanleiding van de door u opgegeven gegevens maken wij de berekening. De uitslag daarvan ontvangt u per email. Dit houdt in dat u zowel een overzicht ontvangt van:
                                –  hoeveel energie die uw dak maximaal kan opbrengen
                                –  Wat de totale kosten zijn
                                – Over welke termijn u dit heeft terugverdiend
                                – Wat wij adviseren qua merk panelen etc
  • Indien u vragen heeft kunt u die als reactie op de offerte terugmailen. Zijn er geen vragen, dan komen wij bij u langs om uw dak en meterkast te bekijken. Dit noemen we een technische schouw.
    Dit is om te voorkomen dat we voor verrassingen komen te staan tijdens de montage. Er wordt bijvoorbeeld gekeken of de meterkast ertoe in staat is om de stroom van de panelen te verwerken of dat deze eerst moet worden aangepast. Als dit het geval blijkt te zijn, dan zullen we dit met u bespreken en kunnen wij dit óf direct óf tijdens de montage voor u verhelpen. Daar hoeft u zelf niets aan te doen. 
    Tijdens dit gesprek is er natuurlijk ook alle ruimte om vragen te stellen en uw wensen uit te spreken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan waar de kabel zal lopen vanaf het dak naar de meterkast. Wilt u die buiten de gevel langs of liever ergens binnen?
    Mochten er bij de schouw punten naar voren komen die anders zijn dan op de offerte staan, dan wordt er in overleg met u een nieuwe offerte opgesteld. Ook deze wordt per email naar u verzonden.
  • Als de schouw en de offerte naar uw tevredenheid zijn, dient u een schriftelijk akkoord te geven. Dat kan simpelweg door een email te sturen waarin u aangeeft akkoord te gaan met de laatst verzonden offerte.
  • We gaan nu samen de agenda openen en plannen de montage datum in. Wanneer dat is is afhankelijk van de levertijd van materialen en de hoeveelheid mensen die akkoord gaan in een periode. Ons streven is een maximale wachttijd van 3-4 maanden te hanteren. Echter hebben we ook periodes gekend waarin 5 maanden geen uitzondering was.
    Wij kunnen dus vooraf geen garantie geven op een installatie datum op korte termijn.
  • Qua betaling hanteren wij de volgende vaste afspraken: 
    Na akkoord van de offerte dient een aanbetaling te worden gedaan vóór de montage plaatsvindt. Dit beslaat 30% van het gehele bedrag waar u op de offerte akkoord voor heeft gegeven. Deze aanbetaling is bedoeld zodat wij tijdig de materialen kunnen inkopen en u daardoor meer zekerheid kunnen geven dat de montage op de geplande dag door kan gaan.
    De overige 70% betaalt u uiterlijk 3 dagen nadat u de officiële factuur heeft ontvangen. Deze wordt verzonden nadat de volledige installatie werkend en wel bij u op het dak ligt.


Service na de montage

Wanneer ons team de installatie bij u heeft voltooid, zullen ze zorgen dat het systeem volledig in werking is. 

Dit houdt in dat ze controleren of het opwekken van de stroom is begonnen en dat uw terug levering aan energie wordt aangemeld bij de netbeheerder. LET OP: Als er geen zonlicht meer is op het moment van controleren, dan wordt ervoor gekozen om dit op afstand de volgende ochtend te doen. Zonder zonlicht zullen de panelen uiteraard niet werken en kan deze controle niet worden uitgevoerd. Hierin wordt u altijd op de hoogte gehouden en zijn wij per email bereikbaar bij vragen.

Indien er  tijdens de montage punten zijn ontdekt die voor belemmeringen hebben gezorgd, dan wordt er een passende oplossing voor gegeven. Dit kan direct zijn of er kan een afspraak worden gemaakt waarop de monteur nogmaals (en in veel gevallen gratis) bij u langskomt.

 

Ondervindt u problemen nadat het team al vertrokken is? Meld dit dan via ons online formulier. Daarin kunt u precies aangeven of het om een storing gaat, een schade, of mogelijk een ander probleem. Vermeld daarin zo nauwkeurig mogelijk wat er aan de hand is. Indien het mogelijk is, stuur dan ook foto’s op zodat wij een zo precies mogelijk beeld hebben en daardoor ook preciezer kunnen zoeken naar een helpende oplossing. Mochten wij aanvullend nog informatie nodig hebben dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. 
U kunt via dit formulier een schade of storing melden.